Fondul de Burse și Mentorat

Noi credem că tinerii adaugă valoare județului nostru și au un potențial excepțional de a influența în bine comunitatea din care fac parte. Se pot implica cu dăruire și își pot urma cu perseverență visurile atunci când au un mediu cât mai sigur! Ajutorul primit în această etapă și modelele cu care intră în contact, pot avea un impact profund în parcursul lor de viață. Această perioadă de devenire reprezintă una dintre cele mai importante etape în dezvoltarea lor ca adulți, de a experimenta valorilor pe care își vor clădi, ulterior, întreaga viață. 

Am creat „Fondul de burse și mentorat” cu scopul de a oferi celor mai perseverenți și dedicați dintre tinerii prahoveni suportul necesar pentru a depăși greutățile cu care se confruntă în parcursul lor de a-și realiza întregul potențial. Susținem acei tineri care ne inspiră prin determinarea lor, care pot inspira alți colegi și pot fi modelele unei generații.

Mai mult decât ajutorul financiar, ne propunem să creăm o comunitate de mentori care vine în sprijinul tinerilor bursieri. Realizăm, astfel, o punte între generații și un mediu sigur prin care se pot transfera experiențele de viață ale unor lideri prahoveni care s-au dezvoltat intuitiv,  prin curajul de a accepta și depăși provocările cu care s-au confruntat.

Conexiunea și schimbul de idei între bursieri, între bursieri și mentori catalizează o comunitate de suport în care tinerii merituoși și talentați sunt susținuți cu încredere în devenirea lor. Această experiență va sta la baza unei conștiințe filantropice și civice, care îi va face să se reîntoarcă cu drag și recunoștință către orașul în care au crescut.

CINE POATE APLICA 

Invităm să aplice la „Fondul de burse și mentorat” elevii înscriși într-o unitate de învățământ din județul Prahova, se află într-una din clasele V-XII, fac parte din familii cu venituri de cel mult 1500 lei per membru de familie.

Vrem să cunoaștem acei elevi care doresc să își împlinească un vis, din sfera profesională sau personală, care fac dovada faptului că realizează activități în a-și transforma visul în realitate. Aplicația este sub forma unei scrisori de intenție, prin care elevul prezintă: obiectivul pe care dorește să îl atingă și în ce perioadă de timp, modul în care realizarea acestui obiectiv este relevant și important pentru parcursul său de dezvoltare profesională, pașii pe care își propune să îi realizeze pentru îndeplinirea obiectivului, modul în care va fi utilizată bursa primită, piedicile și oportunitățile întâlnite anterior.

PROCESUL DE SELECȚIE 

Selecția se va face în două etape, primul pas este trimiterea dosarului pentru stabilirea eligibilității,  cel de-al doilea pas este reprezentat de un interviu cu mentori din program și reprezentanți ai Fundației Comunitare Prahova.

CARE ESTE SUMA PRIMITĂ DE FIECARE CÂȘTIGĂTOR  

Elevii pot aplica pentru a beneficia de  o sumă de 2400 lei pentru a-și realiza un obiectiv care poate fi realizat într-o perioadă de timp cuprinsă între minim 3 luni și maxim 12 luni.

BUGETUL EDITIEI

Bugetul total al primei ediții a Fondului de Burse și Mentorat este de 36.000 lei.

CUM VA FI ACORDATĂ BURSA 

Bursa va fi acordată eșalonat, lunar sau trimestrial, în funcție de obiectivul său, condiția pentru a accesa următoarea tranșă este aceea de a raporta suma primită deja și pașii realizați.

CUM TE POȚI IMPLICA 

O comunitate puternică poate susține mai mulți tineri în îndeplinirea visurilor lor! Alătură-te „Fondului de burse și mentorat”, susține financiar visul unui elev care merită, fii mentor în program sau dă vestea mai departe prietenilor tăi și creați împreună un grup de susținători pentru visul unui elev!

Acte necesare pentru înscriere – Data limită de transmitere este 31 martie 2021

Aplicantul va trimite următoarele documente prin e-mail la adresa bianca@fundatiacomunitaraprahova.ro sau le poate aduce în format fizic la sediul Fundației Comunitare Prahova – Ploiești, strada Maramureș, nr 12, camera P51 (între 9.00 si 14.00 de luni până joi).

A. Documente pentru înscriere în program:

● Formularul de aplicare – date generale şi mini-interviu
  • Scrisoarea de motivație a aplicantului de 1-2 pagini, prin care se explică motivația și nevoia de suport (de ce își dorește această bursă, cum l-ar ajuta, în ce ar investi, cum se face el diferit față de alți candidați și ce așteptări are de la program). De asemenea, se dorește o scurtă descriere din partea aplicantului în care acesta se va prezenta și va vorbi despre pasiunile sale sau despre planurile de implicare din acest an (scrisorile scrise de alte persoane decât aplicanții nu vor fi luate în considerare).
  •  
  • B. Documente şcolare, de identitate şi financiare 
  • O scrisoare de recomandare din partea unui profesor îndrumător/diriginte/director; de ce îl recomandă, câteva cuvinte despre potențialul și caracterul aplicantului. Scrisoarea trebuie să conțină și datele de contact ale autorului (numărul de telefon și adresa de email).
  • Adeverință care să ateste că aplicantul încă este integrat în ciclul de învățământ și media anului școlar anterior (elevii care sunt în clasa a IX-a vor aduce și o copie după adeverința cu media de la Evaluarea Națională).
  • Documente și diplome care să ateste participarea la activități școlare și extrașcolare în care aplicantul a fost implicat (voluntariat, cursuri suplimentare, activități artistice precum fotografie, teatru etc.) din ultimii doi ani școlari, așezate în dosar în ordine cronologică inversă. În plus, tinerii vor completa dosarul cu exemple din munca lor, adăugând copii xerox ale lucrărilor realizate de ei (opere grafice: desene, picturi, fotografii etc.) sau fotografii pentru acele lucrări care nu pot fi fotocopiate (sculpturi, tablouri, creații vestimentare etc.).
  • Documente ce atestă performanța și pentru care aplică pentru bursă(diplome, poze, adeverințe, etc..).  
  • Copie după cartea de identitate/certificatul de naștere al aplicantului (pentru cei care nu au împlinit încă 14 ani).
  • Adeverinţă de salariu net, adeverință de șomaj sau cupoane de pensie pe ultimele 3 luni de la ambii părinți (noiembrie, decembrie, ianuarie). Dacă unul dintre părinți nu are niciun venit, acesta va da o declarație pe propria răspundere. Dacă ambii părinți nu au niciun venit, se va aduce o anchetă socială.
  • Dacă unul din părinți sau ambii sunt decedați trebuie să se prezinte actele care justifică acest aspect și documentele care atestă suportul social (copie după decizia de pensie de urmaș și copii ale cupoanelor de pensie de urmaș de pe ultimele 3 luni).

APLICĂ PÂNĂ PE 22 MARTIE 2021 LA FONDUL DE BURSE ȘI MENTORAT!

! Am prelungit înscrierile până pe 31 martie 2021.

Citește cu atenție ghidul de finațare înainte de a completa formularul!

Documente utile:

DONEAZĂ PENTRU FONDUL DE BURSE

Lasă un comentariu

Din 2013, prin programele și evenimentele pe care le desfășurăm, unim resursele locale cu cele mai importante nevoi locale, pentru a susţine proiecte inovative, care transformă judeţul nostru într-un loc în care ne dorim să trăim.

Link-uri utile